dimecres, 21 de setembre de 2005

AL MÓN


A vosaltres us ensenyaren a sobreviure,
jo pense aprendre a viure...
Per això he trobat ja un professsor
en un principi em costà de veure’l
tot i tindre’l ben a prop
clar els ulls no miren cap adintre
i és difícil veure’s el cor.
La vida passarà igual per a tots,
però tindrem una vida molt diferent
vosaltres i jo.
Vosaltres seguireu ascendint de grau
pujareu cada dia un altre graó
cada volta tindreu més nom
us fareu homes(i dones) de debò.
Seguireu eixe camí de forta pendent i dur caminar
que a més d’un s’endurà per davant...
Competireu per aplegar al més alt
per a ser models de la societat
pujareu tots eixe camí ja traçat
tot per adonar-se’n en el racó més alt
que mai haveu avançat
que no heu donat mai ni un sol pas endavant.
Llavors escoltareu una veu
serà la mort que vos crida
i caureu...
caureu i seguireu caent
fins aplegar al racó més baix
i mai més vos tornareu a alçar.
Bé tot açò en el cas que us adoneu,
és clar..
Jo seguiré caminant
lluitant per avançar
mirant sempre endavant
caent-me i tornant-me a alçar.
Passaré pel vostre costat
vos miraré amb menyspreu allà dalt.
I jo també seguiré un camí
però serà el meu camí,
que almenys no em fa cansar-me pujant,
i també escoltaré una veu
però serà la meua veu,
i el meu cor dintre meu
serà qui em guiarà.
I quan siga l’últim moment
quan siga el final dels anys
la mort a mi no em cridarà
perquè jo ja seré al seu costat
perquè tots els camins tenen un final
incloent també el que jo he triat.

Lluís Pascual i Vidal

3 comentaris :

Anònim ha dit...

Hi, I liked your blog its my first time here! If you are interested, go see my Tai Chi related site. Its purley for peoples health.

All the best John

Anònim ha dit...

Records a Manolo R. C., amb molt d'afecte. Preciós lloc aquest de poesia i amics.
Monte
Montecristo.lamevaweb.info

Begonya Mezquita ha dit...

Anna, Lluís, tal i com t'he comentat a l'eixida de l'insti, heus ací alguna correcció feta. Salut! ;)