dijous, 25 de gener del 2007

Ja tenc Batiscafo Katiuscas!!!


…dels nostres admirats Antònia Font, és clar.
I he de dir que encar estic més entusiasmat: el disc el porte al cotxe, a l'iPod i el tinc guardat al mac, així que el vaig sentint pel carrer, mentre vaig a Sagunt o a l'escola de ma filla, mentre escric al bloc… per tot arreu, i no em canse.
Com ells mateix diuen a sa seua web, es tracta d'un disc més fosc, més malencònic, on deixen un poc de banda la seua dèria futurista –encara que és irrenunciable el seu cosntant homenatge als artilugis i ginys que la vida moderna ha creat, com ara batiscafos i aeroplans– i apareixen, fins i tot, reflexions sobre la vida quotidiana –obres, mundances de pis– però, és clar, no d'una manera coherent i assenyada, sinó sempre evocadorament, figurativament. La lletra que més em commou és la de Bamboo: un tauronet petit conversa amb sa mare taurona i li demana:

–Mama, qui som?
Es papà diu que som es seu tigretón.
–Bamboo: ets tu
aigo de fruites, tiramusú…


I a mi se'm salten les llàgrimes. Més:

-Mamà, avui
m'he clavat un fil coco dins un ull.

–Bamboo: ets tu
canya de sucre, mousse de iogurt.



La producció ha experimentat, per al meu gust, una millora respecte als primers discs, fins i tot respecte a Taxi, en el sentit de què s'arrisquen a embrutar més el so, tot i que encara em sona tot un poc massa ordenat i net, i a fer de l'electrònica i del so, en general, un element de la composició mateixa, que accentua el caràcter de les cançons i no es limita a ser el seu vehicle transparent. Això es nota molt a Batiscafo Katiuscas!!! i la pròpia Bamboo, que comparteixen pad, llit de guitarres amb overdrive i theremin –aquest últim, un instrument tan futurista com un irradiador del port.
Ja aniré dient més coses.

1 comentaris :

Begonya Mezquita ha dit...

que guai, que guai...
saps què em sorprén i m'agrada d'aquest grup a banda que em tenen una mica hipnotitzada? són les paraules tan senzilles, tan naturals (tigretón, tiramissú), tan innocents... és com si tot fos fàcil.
Jo estic ara amb Taxi, de moment.