dimarts, 17 de gener de 2006

Torna Estellés

L'Estellés sempre torna. No em direu que no teniu algun poema seu clavat al cap o al cor. Vaig llegir aquest poema a la facultat, a classe del Jaume Pérez Montaner i ara, al cap dels anys, em torna a cridar des del prestatge.


Aquest amor que fa un any em va prendre
i mai no he dit i en silenci em prospera,
pense sovint que ha de matar-me un dia.
Car el secret, que gelosament guarde,
arriba més enllà del sentiment,
i el pensament l'ha habitat i poblat.
No puc ja més, repetiria encara;
però l'amor no em deixa mai, cruel,
i em trobe a gust dessota el seu domini,
sabent, com sé, que ha de matar-me un dia,
molt lentament, corcant-me a poc a poc.
La meua mort, mai espectacular,
m'ha d'arribar d'una lenta creixença:
va madurant a les meues entranyes,
exactament com madura l'amor.

LA LLUNA DE COLORS
(obra completa.9 Ed.3i4)

8 comentaris :

Maria Peris ha dit...

No hi havia a València dos amants com nosaltres...Bego com esta el que va proposar Anna de fer un recital d'Estellés?...Car d'amants com nosaltres en són parits ben pocs.

Àngel Ramírez ha dit...

Seria fantàstic eixe recital d l'Estellés.

No he desitjat mai cap cos com el teu.
Mai no he sentit un desig com aquest.
Mai no el podré satisfer –és ben cert-.
Però no en puc desistir, oblidar-te.
És el desig de la teua nuesa.
És el desig del teu cos vora el meu.
Un fosc desig, vagament de fer dany.
O bé el desig simplement impossible.
Torne al començ, ple de pena i de fúria:
no he desitjat mai cap cos com el teu.
L’odi, també; perquè és odi, també.
No vull seguir. A mamar, tots els versos!
V.A.E.

Begonya Mezquita ha dit...

Doncs a veure si fem alguna cosa, Maria.
A mamar tots els versos, que guai!
Àngel, salut! Fa temps que no venies.
La veritat és que açò està una mica avorrit. A veure si amb el bon temps la gent s'anima. L'Estellés puja la temperatura ;)

Anònim ha dit...

Quin és aquell poema que parla del pimentó torrat?
Estellés, la veu del nostre poble.

Maria Peris ha dit...

res no m'agrada tant
com enramar-me d'oli cru
el pimentó torrat, tallat en tires.

cante llavors, distret, raone amb l'oli cru, amb els productes de la terra.

l´au ha dit...

HEM DE FER UN RECITAL D´ESTELLÉS PERFAVOR!!!!

Begonya Mezquita ha dit...

seria per al maig o eljuny... si voleu, en passar el 8 de març ens hi posem. havia pensat en el "coral romput". Parlem-ne, reines! :)

l´au ha dit...

Perfecte coral romput!Jo ja se quin poema vull llegir..