dijous, 10 d’abril del 2008

Ales, una òpera de cambra contemporània


Diu el subtítol: Allò que desitgem acaba succeint. Avui s'estrena al teatre Musical l'òpera Ales, un treball creat pel nostre company Àlex Andrés. Com que ell no pot escriure cap post perquè està emboscat en els últims detalls i com que em sent una miqueta part d'aquesta bogeria (vaig traduir al català el libreto d'Emilio Encabo), deixe constància de l'esdeveniment. Li desitgem molta sort, conscients com som que estrenar una òpera en català a la ciutat de Blavència no és tasca fàcil. Els qui han treballat en aquest projecte saben això: que quan desitgem molt alguna cosa pot acabar succeint. Lluny de grans projectes faraònics de Palaus i Madames Butterflies, la petita papallona artística d'Àlex Andrés comença a batre ses ales.

4 comentaris :

Àngels ha dit...

Sort a Àlex i a Ales en la seva reestrena. El nostre estimat compositor m'ha convençut en allò que si la tornes a veure, l'assaboreges més. Potser hi torne.

Àlex Andrés ha dit...

Gràcies bego i àngels per les vostres càlides paraules.

La veritat és que sí és una bogeria muntar una òpera -ni que siga de cambra- a valència. I no només per la llengua: pel format -òpera!-, pel gruix de la producció (duta a terme per dues persones: el Juan i jo), pel fet de ser música contemporània, perquè sóc un compositor que no em coneix ni mon pare, etc.

Però estem molt i molt contents. Ha sigut una sort poder actuar al musical del cabanyal perquè quan actues més d'un dia seguit (estranyíssim per a un músic) l'obra "s'agafa". De fet, un cop passats els nervis de l'estrena de dijous, els bolos de divendres, dissabte i diumenge foren l'hòstia! Tots estàvem molt solts i l'obra "respirava". Un plaer absolut per a mi!!!

A més, dilluns va eixir una crítica collonuda del quique herreras:

http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pRef=2008041400_39_432712__Cultura-belleza

I, a més, tinc l'oportunitat de gaudir d'Ales aquest dijous, divendres, dissabte i diumenge.

Amics, amigues, com estic gaudint!!!

Mil besos lírics

Begonya Mezquita ha dit...

Vaig llegir la crítica (no tan collonuda, exagerat) de l'Herreras.
També ací trobaràs alguna cosa xula.
Salut, mestre!

Amadeu Sanz ha dit...

Enhorabona, Àlex. Ja saps com ens alegrem i compartim amb tu el teu goig i el teu exitasso.